آشنایی با بهترین برندهای ماشین آلات معدنی و عمرانی دنیا

امروزه ماشین آلات معدنی نقش بسزایی در تولید بهینه و با راندمان بالا در معادن و همچنین پروژه های عمرانی دارند. در دنیا کمپانی های شناخته شده انگشت شماری به عنوان تولید کننده عمده ماشین آلات معدنی وجود دارند که به معرفی برخی از آن ها می پردازیم.

آشنایی با بهترین برندهای ماشین آلات معدنی و عمرانی دنیا
1399/05/14 | 15:58:27

میزان استفاده از ماشین آلات معدنی، صنعتی، راهسازی و عمرانی را میتوان به عنوان یکی از مشخصه های کشورهای در حال رشد و توسعه به شمار آورد، چرا که به راحتی میتوان به ارتباط معنادار استفاده از این تجهیزات و رشد و توسعه یک کشور پی برد.

در این مقاله سعی شده است به صورت مختصر به دو برند و شرکت بزرگ ایرانی و خارجی فعال در تولید ماشین آلات و تجهیزات معدنی وصنعتی پرداخته شود.

 

کترپیلار(Caterpillar)  

این ابر شرکت نزدیک به 90 سال است که در حال ساخت و نوآوری و تولید ماشین آلات و تجهیزات معدنی و کشاورزی می باشد و یکی از بزرگترین قطب های تولیدکننده تجهیزات، ساخت و ساز و معدن کاوی در جهان به شمار آید .

ازبرادران "هولت" و "دنیل بست" میتوان به عنوان بنیانگذاران اصلی این شرکت نام برد. این شرکت بعد از تحقیات گسترده به این نتیجه رسید که موتورهای دیزلی جایگزین وگزینه بهتری نسبت به موتورهای بنزینی میباشند، لذا خیلی زود موتورهای دیزلی به عنوان موتورهای استاندارد ماشین آلات سنگین مبدل گردید.

از همکاری های این شرکت میتوان به تولید موتورهای دیزلی برای ارتش آمریکا در جنگ جهانی دوم نام برد و پس از پایان جنگ نیز با توجه به تقاضاهای متعدد جهت بازسازی زیرساخت ها و پروژه های عمرانی، کترپیلار وارد بازار جهانی شده و تولید ماشین آلات سنگین و عمرانی را به عهده بگیرد.

کترپیلار که حالا با نام مختصر "کت" شناخته میشد، در کشورهای مختلف به کمک پروژه ها و باسازی زیرساخت های این کشورها رفت و حتی آمریکا در قطب جنوب نیز از ماشین آلات این شرکت بهره برد.

با گذشت زمان "کت" خط تولیدهای خود را گسترش داد و ماشین آلاتی مانند: لودر، گریدر، بیل مکانیکی، کامیون، لکوموتیو و حتی کشتی و قایق را به مرحله تولید رساند و جالب اینکه امروزه خارج از بحث تخصصی، درزمینه تولید کفش و ساعت وحتی امور مالی و بیمه نیز فعالیت می کند.

 

ماشین آلات معدنی | ایمیکو

 

شرکت معدنی هپکو (Heavy Equipment Production Company)

اولین وبزرگترین شرکت داخلی در حوزه صنایع سنگین می باشد. تولید تجهیزات سنگین و ماشین آلات معدنی و کشاورزی این شرکت باعث شده که از هپکو به عنوان ابر قدرت تولید ماشین آلات معدنی در ایران و خاورمیانه یاد شود.

این ابر کارخانه که در شهر صنعتی اراک قرار دارد، توان تولید سه الی پنج هزار دستگاه از ماشین آلات مختلف را در سال میتواند داشته باشد.

از تولیدات این کارخانه میتوان به: انواع واگن ها، کامیون ها، جرثقیل ها، لیفتراک ها، تجهیزات صنعت فولاد، مس، معادن و حفاری نام برد.

از شرکت هایی که بعدها به عنوان زیر مجموعه هپکو شروع به فعایلت کرده اند، میتوان به "کمات ماشین" و "فرتاک ماشین" اشاره کرد.

نویسنده: فرید لطفی



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید