تولید 328 هزار تن فولاد در چادرملو

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو اردکان گفت: در چهار ماهه سال ۱۳۹۹ ، سه میلیون و ۶۱۱ هزارتن کنسانتره سنگ آهن و ۱۴۵ هزار و ۷۰۰ تن سنگ آهن دانه بندی تولید شده است .

تولید 328 هزار تن فولاد در چادرملو
1399/05/06 | 15:05:26

روابط عمومی چادرملو اردکان به نقل از ناصر تقی زاده آمده است : از سوی دیگر ، فراتر از برنامه پیش بینی شده برای سال ۱۳۹۹ ، ۳۲۸ هزار  و ۱۴۸ هزار تن فولاد در این شرکت تولید شد که ۲۶۷ هزار و ۷۶۶ تن آن به فروش رسیده است.

وی اضافه کرد:‌ همچنین در این مدت ۵۵۹ هزار و ۶۲۲ تن آهن اسفنجی و  یک میلیون و ۱۹۸ هزار تن گندله در مجتمع های معدنی و صنعتی چادرملوی اردکان تولید شده است .

مواد تولید شده در واحدهای صنعتی کشور به مصرف می رسد و  بخشی از آن به بازارهای جهانی عرضه می شود.

وی با بیان اینکه فروش این شرکت در تیرماه گذشته نسبت به ماه خرداد ۹۹، ۲۸ درصد رشد داشت ، میزان فروش ماه گذشته را ۱۰ هزار میلیارد ریال ذکر  کرد .

تقی زاده اظهار کرد:‌ همچنین میزان فروش شرکت در چهار ماهه امسال به  ۳۴ هزار و ۷۱۱ میلیارد ریال رسید که این عدد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد افزایش دارد.

در آخرین مرحله از زنجیره تولید فولاد، چادرملو اقدام به سرمایه گذاری در طرح نورد و فولاد سرمد ابرکوه کرده است که سالانه افزون بر ۵۰۰ هزار تن انواع میلگرد تولید می کند  و بیش از هفت هزار نفر در مجتمع های معدنی و صنعتی آن به طور مستقیم مشغول کار هستند و واحد یادشده تحت نظارت وزارت صنعت ، معدن و تجارت فعالیت دارد.

مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.

اردکان از لحاظ مواد معدنی از شهرستان های غنی استان یزد است، هم اکنون یزد علاوه بر ۱۰ معدن بزرگ ملی، حدود ۵۰۰ معدن بزرگ و کوچک دارد که در این واحدها بیش از ۱۲ هزار نفر مشغول کار هستند.

همچننی در سه هزار و ۶۰۰ واحد تولیدی و صنعتی یزد حدود ۱۲۰ هزار نفر مشغول کارند  و یزد چهارمین استان صنعتی کشور است و نقش موثری در تولید کالاهای صنعتی ایران دارد.
منبع: ایرنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید