بزرگ‌ترین معادن سنگ آهن جهان

معرفی بزرگترین معادن سنگ آهن جهان

بزرگ‌ترین معادن سنگ آهن جهان
1399/05/15 | 16:47:17

سنگ آهن و فرآورده های آن و وابستگی جوامع جهانی به آن ها موجب اهمیت ذخایر موجود از این ماده معدنی در دنیا شده است. امروزه سنگ آهن و فرآورده های فولادی، که نزدیک به 98 درصد سنگ آهن موجود در جهان برای تولید آن ها استفاده می شود، جزیی جدایی ناپذیر از صنعت و به تبع آن زندگی روزمره انسان ها است. این امر می تواند ذخایر و تولید سالانه سنگ آهن یک کشور را به عنوان یک عامل مهم و تعیین کننده در میزان پیشرفت آن کشور معرفی کند. در ادامه به معرفی بزرگترین معادن سنگ آهن جهان می پردازیم.

معدن کاراخاس
معدن کاراخاس بزرگ‌ترین معدن سنگ آهن جهان بوده و در برزیل واقع شده است. ذخیره این معدن 7.2 میلیارد تن بوده و میزان تولید این معدن به حدی مهم بوده که می تواند بر قیمت جهانی آهن تاثیر بگذارد.
منطقه کاراخاس غنی‌ترین ذخایر و کنسانتره سنگ آهن جهان را داراست. خلوص این ذخیره بیش از 66 درصد است. این معدن همچنین دارای ذخیره سنگ معدن منگنز، مس، قلع، آلومینیوم و حتی طلا می باشد.
معدن سنگ آهن کاراخاس برزیل را به بزرگترین صادرکننده سنگ آهن و همچنین یکی از بزرگترین تاثیرگذاران در قیمت محصولات فولادی تبدیل کرده است.

معدن سامارکو آلگریا
دومین معدن بزرگ سنگ آهن جهان نیز متعلق به برزیل است. معدن سامارکو آلگریا در استان میناس گرایس قرار داشته و نزدیک به 2.97 میلیارد تن ذخایر قطعی و احتمالی دارد. سامارکو آلگریا بزرگ‌‌ترین معدن سنگ آهن روباز جهان است.

معدن میناس ایتابیریتوس
سومین معدن بزرگ سنگ آهن دنیا معدن میناس ایتابیریتوس نیز متعلق به برزیل است. این معدن در ایالت میناس گرایس برزیل واقع شده است و وجود ذخایر قطعی و احتمالی نزدیک به 2.7 میلیارد تن این معدن را به سومین معدن بزرگ در جهان تبدیل کرده است.

وارگم گرانده
چهارمین معدن بزرگ سنگ آهن در جهان نیز متعلق به برزیل است. این معدن نیز روباز بوده و ذخیره آن نزدیک به 2.5 میلیارد تن می باشد.

زاناگا
پنجمین معدن سنگ آهن دنیا در قاره آفریقا واقع شده است. این معدن در کشور کنگو قرار داشته حدود 2.5 میلیارد تن ذخایر قطعی و احتمالی دارد.

سیماندو
معدن سیماندو ششمین معدن بزرگ سنگ آهن بوده و کشور گینه واقع شده است. ذخیره این معدن حدود 2.4 میلیارد تن و عیار 65 درصد بوده و یکی از بالاترین خلوص را در میان معادن سنگ آهن داراست.

هامرسلی
این معدن هفتمین معدن بزرگ دنیا بوده و در شمال غربی استرالیا واقع شده است. این معدن با عیار 62 درصد یکی از پر خلوص ترین ذخایر سنگ آهن جهان را دارد.

چیچستر هاب
هشتمین معدن بزرگ در جهان نیز در نزدیکی معدن هامرسلی در استرالیا قرار گرفته است این معدن از سال 2008 اکتشاف شده و به بهره‌برداری رسیده است. این معدن نیز با عیار بالای 58 درصد مانند سایر معادن نزدیک به آن و استخراج سالیانه حدود 90 میلیون تن سنگ آهن از جمله معادن بزرگ استرالیا محسوب می شود.

یاندی
معدن یاندی به عنوان نهمین معدن بزرگ دنیا در غرب قاره استرالیا واقع شده و میزان استخراج آن حدود 80 میلیون تن در سال می باشد.

مونت ویل بک
معدن مونت ویل بک دهمین معدن بزرگ سنگ آهن جهان و بزرگ‌ترین معدن سنگ آهن روباز جهان از نظر ابعاد است. این معدن ابعادی در حدود 5 در 1/5 کیلومتر دارد و سالانه میزان 77 میلیون تن سنگ آهن از آن استخراج می شود.



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید