سرمایه گذاری 600 میلیارد ریالی ایمیدرو در زمینه اکتشاف معادن در دو دوره دولت تدبیر و امید

مدیراکتشاف سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو): میزان سرمایه گذاری این سازمان در دولت های یازدهم و دوازدهم تا کنون به رقم 600 میلیارد ریال رسیده است.

سرمایه گذاری 600 میلیارد ریالی ایمیدرو در زمینه اکتشاف معادن در دو دوره دولت تدبیر و امید
1399/05/14 | 15:02:22

به گزارش روز سه شنبه ایمیدرو، «علی اصغر زاده» افزود: وسعت عملیات اکتشاف این سازمان در کشور اکنون از ۶۸۸ هزار کیلومتر مربع گذشته و بیش از نیمی از این رقم، از دو سال گذشته آغاز شد.

وی اضافه کرد: اوج گیری فعالیت‌های اکتشافی از نیمه دوم سال ۹۷ آغاز شد و در سال‌های ۹۹- ۱۳۹۷ (تاکنون) حدود ۳۸۰ هزارکیلومتر مربع عملیات اکتشافی در پهنه‌ها صورت گرفته که بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در این بخش انجام شد.

اصغرزاده، درباره عملکرد کلی حوزه اکتشاف تحت مدیریت ایمیدرو اضافه کرد: تاکنون ۱۰۴ پهنه در۳۰ استان کشور به وسعت بیش از ۶۶۸ هزار کیلومتر مربع پهنه به ایمیدرو، شرکت‌های تابعه و کنسرسیوم بخش خصوصی واگذار شده­ است.

وی با اشاره به اینکه مساحت پهنه‌های آزاد شده در مرحله شناسایی و یا پی‌جویی ۴۵۵ هزار کیلومتر مربع است، گفت: پهنه‌های واگذار شده به بخش خصوصی ۶۶ هزار کیلومتر مربع و پهنه‌های در حال کار برای شناسایی و پی جویی ۱۴۶ هزار کیلومتر مربع است.

مدیر اکتشاف ایمیدرو خبر داد: به تازگی مجوز ۶۱ آنومالی حاصل از عملیات اکتشاف پهنه‌ها به منظور واگذاری به بخش خصوصی، از سوی هیات عامل ایمیدرو صادر شده است.

۷۵۹ محدوده امید بخش

مدیر اکتشاف ایمیدرو درباره نتایج عملیات اکتشاف گفت: پس از عملیات در فازهای شناسایی و پی جویی حدود ۷۵۹ محدوده امید­بخش به دست آمده که برای ۲۸۱ محدوده درخواست پروانه اکتشاف شده و بقیه محدوده‌ها به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌های مربوطه واگذار شده­ تا با برگزاری مزایده عمومی به بخش خصوصی واگذار شود.

صدور ۱۱۰ پروانه اکتشاف و گواهی کشف

اصغرزاده درباره نتایج حاصل از عملیات اکتشافی پهنه‌های ایمیدرو، شرکت‌های تابعه و کنسرسیوم بخش خصوصی، افزود: براساس قوانین به منظور ادامه عملیات اکتشاف در فازهای عمومی و تفصیلی، باید پروانه اکتشاف توسط سازمان‌­های صمت هر استان صادر­شود که براین اساس تا­کنون ۱۱۰ پروانه اکتشاف و گواهی کشف صادر شده است.

وی گفت: تعداد مجوز اخذ شده برای کشف مواد معدنی مختلف از جمله سرب و روی، طلا، مس، آهن، زغال­سنگ، شورابه و... است و تصریح کرد: اکنون کار عملیات اکتشاف در محدوده‌­های دارای پروانه در حال پیگیری بوده و برخی از پروانه‌ها نیز با مشارکت بخش خصوصی در حال انجام و یا در حال بررسی انجام فراخوان واگذاری است.
منبع: ایرنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید