فاز دوم فولاد کاوه جنوب کیش به بهره برداری رسید

مدیرعامل هلدینگ گسترش صنایع معدنی کاوه پارس گفت: با بهره‌برداری از فاز دوم فولاد سازی کاوه جنوب کیش سالیانه ۱.۲ میلیون تن به ظرفیت تولید کشور در این بخش افزوده شد.

فاز دوم فولاد کاوه جنوب کیش به بهره برداری رسید
1399/05/11 | 14:06:47

«سید محمد اتابک » روز شنبه  توضیح داد: همزمان با روز عید قربان فاز دوم فولاد سازی فولاد کاوه جنوب کیش به ظرفیت سالیانه ۱.۲ میلیون تن به بهره برداری رسید که این طرح، بدون حضور کارشناسان خارجی و با تکیه بر توان داخلی به بهره‌برداری رسید.

وزارت صنعت، معدن وتجارت در افق ۱۴۰۴ دستیابی به ظرفیت ۵۵ میلیون تن فولاد را برنامه ریزی کرده و تا پایان سال گذشته ظرفیت این بخش به بیش از ۳۵ میلیون تن رسید.

اتابک خاطرنشان ساخت: بهره برداری کامل از این خط ظرفیت تولید شرکت را به ۲.۴ میلیون تن شمس در سال ارتقاء بخشید و اکنون به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان شمش فولادی در کشور تبدیل شد.

وزارتخانه یادشده، ضمن اعلام تولید ۲۷.۲ میلیون تن شمش فولادی در سال ۹۸، از برنامه دستیابی به ۳۰ میلیون تن فولاد تاپایان امسال خبر داد. 

همزمان با عید قربان رهبر معظم انقلاب فرمودند: علاج قطعی تحریم تکیه بر توان داخلی است و صنایع درونزا و برون نگر را خاطرنشان ساختند. 

شرکت فولاد کاوه جنوب کیش از واحد های وابسته به بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و هلدینگ کاوه پارس است که در بازار اولیه بورس اوراق بهادار تهران نیز با نماد «کاوه» حضور دارد.

انجمن تولید کنندگان فولاد ایران در پایان سال ۱۳۹۸ از صادرات ۱۰.۳ میلیون تن فولاد ( ۶.۹ میلیون تن شمش و ۳.۴ میلیون تن تولیدات فولادی) خبر داده بود.

ایران اکنون دهمین تولید کننده فولاد جهان محسوب می شود، پیش بینی شده در افق چشم انداز ۱۴۰۴ به رتبه هفتم دنیا صعود کند.

منبع: ایرنا 

 

 



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید