راه اندازی فولاد سنگان با ظرفیت 5 میلیون تن در سال جهش تولید

شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان از شرکت‌های تابعه فولادمبارکه بزرگ‌ترین واحد کنسانتره شرق کشور را با ظرفیت تولید سالانه ۵ میلیون تن آینده نزدیک راه‌اندازی خواهد کرد.

راه اندازی فولاد سنگان با ظرفیت 5 میلیون تن در سال جهش تولید
1399/05/11 | 09:33:05

واحد کنسانتره سازی شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان بر اساس اهداف شرکت قرار بود در سال ۱۴۰۰ راه‌اندازی شود، اما مقرر شد امسال که به نام سال جهش تولید نام‌گذاری شده  به بهره‌برداری نهایی برسد؛ با راه‌اندازی رسمی‌ این واحد تولیدی، در تامین مواد اولیه مورد نیاز برای تولید آهن‌اسفنجی خودکفا خواهیم شد.

بزرگ‌ترین واحد کنسانتره شرق کشور با تکنولوژی روز دنیا و رعایت مسایل زیست‌محیطی و همچنین مدیریت منابع آبی راه‌اندازی خواهد شد؛ در این پروژه ۸۰درصد آب مصرفی به چرخه تولید بازخواهد گشت. همچنین امسال سیستم باطله‌برداری  پیشرفته ای در دستور کار شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان قرار دارد که مناقصه آن برگزار خواهد شد. 

به گفته علی امرائی، مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان، هم‌اکنون این شرکت یکی از  تولیدکنندگان  گندله در کشور است که کنسانتره موردنیاز خود را از دیگر واحدهای  تولیدی تامین می‌کند، اما با راه‌اندازی خط تولید کنسانتره   5 میلیون تنی در این شرکت،  علاوه بر تامین مواد اولیه موردنیاز در تولید واحد گندله‌سازی، شاهد جهش تولید،  افزایش ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی خواهیم بود. هم‌اکنون ظرفیت  سالانه تولید گندله در شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان   5 میلیون تن است. 

با راه‌اندازی خط تولید ۵ میلیون‌تنی کنسانتره زنجیره ارزش در فولاد مبارکه (از سنگ تا رنگ) تکمیل خواهد شد، زیرا  فولادمبارکه سالانه به  5/ 17 میلیون گندله  نیاز دارد. شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان سال گذشته  با رویکرد تولید ایمن و با هدف تامین پایدار مواد اولیه توانست با تحقق ۱۰۶  درصد برنامه، ۲ میلیون و ۴۶۳ هزار و ۵۰ تن گندله کیفی تولید کند که با توجه به کمبود مواد اولیه تولید در کشور و مشکلات جاری و با وجود مشکلات عدیده در جذب کنسانتره در سال ۹۸، روند رکوردشکنی این شرکت با سرعتی مناسب در ماه‌های اخیر ادامه یافت. براساس پیش‌بینی شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان، امسال میزان تولید گندله حداقل با  رشد بیش از ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال  قبل  خواهد بود.

شرکت فولاد مبارکه متعهد به اجرای یک واحد ۵ میلیون تنی کنسانتره و ۵میلیون تنی گندله شد که پیرو آن کارخانه ۵ میلیون تنی گندله‌سازی با سرمایه‌گذاری ۱۱۳ میلیون دلاری در سال ۹۶ افتتاح شد. با توجه به پایش‌های انجام شده، در سال‌جاری نیز واحد ۵ میلیون تنی کنسانتره سنگ‌آهن به میزان ۲۶۵ میلیون دلار نیز تکمیل می‌شود و این کارخانه قرار است در ۲ فاز وارد مدار تولید شود.

منبع: معدن نامه



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید