فولاد سفید دشت به دست متخصصان ایرانی تعمیر شد

محمود ارباب زاده مدیرعامل مجتمع فولاد سفید دشت چهارمحال و بختیاری گفت: تعمیرات سالیانه واحد احیاء مستقیم این واحد صنعتی توسط افراد بومی و ابزار و قطعات تولید داخل با موفقیت انجام شد.

فولاد سفید دشت به دست متخصصان ایرانی تعمیر شد
1399/05/08 | 11:24:58

او افزود: با اجرای 13 هزار نفر ساعت فعالیت تعمیراتی، سومین برنامه تعمیرات اساسی واحد احیاء مستقیم شرکت فولاد سفیددشت بدون همکاری نیروی خارجی و به دست مهندسان داخلی و بومی انجام شد، که پیش از این ابزار و قطعات دیگر کشورها در تعمیرات کاربرد اساسی داشت. 

رشد ۳۱ درصدی تولید آهن اسفنجی در فولاد سفیددشت

ارباب زاده گفت: با انجام برنامه ­ریزی های دقیق و منسجم، تمامی فعالیت های تعمیراتی بر روی نواحی کوره و برج ­های خنک کن و سایر بخش­ های سایت مورد چک و بازرسی قرار گرفت.

او با بیان اینکه بدون همکاری واحدهای مختلف و منابع انسانی متخصص ملی، سرانجام رساندن این طرح تعمیراتی میسر نبود افزود: این مجتمع با 73 هزار و 359 تن محصول موفق به ارتقا 826 تنی تولید آهن اسنفجی در تیرماه امسال شد.

ارباب زاده خاطر نشان کرد: این مجتمع با اتکا به توان نیروهای متخصص خود، تولید کمتر از ۵۰ هزار تن اواخر سال گذشته را به بالای ۷۰ هزار تن در ماه افزایش داد و امسال با افزایش دو هزار و 228 تن محصول، رکورد تازه ای در تولید آهن اسفنجی خود بدست آورد.

او افزود: عملیات ساخت کارخانه فولاد استان از سال 86 با ظرفیت اولیه تولید سالانه 800 هزار تن آغاز شد، که در شرایط سخت تامین نقدینگی و تحریم اقتصادی دشمن، در فصل زمستان سال 98 با تولید 700 هزار تن به ظرفیت تولید اسمی خود نزدیک شد.

مدیرعامل مجتمع فولاد سفید دشت با بیان اینکه مرحله احیای تبدیل گندله به آهن اسفنجی در این کارخانه انجام می شود به پیشرفت 85 درصدی روند اجرای پروژه فولادسازی شرکت نیز اشاره و ابراز امیدواری کرد: تا پایان امسال با راه اندازی این طرح ملی، در بهره برداری از واحد فولادسازی و ریخته گری نیز مانند واحد احیاء مستقیم در بین واحدهای فولاد استانی پیشتاز باشد.

فولاد چهارمحال و بختیاری نخستین واحد فولادی از طرح های هفتگانه فولاد کشور است.

از ابتدای عملیات ساخت طرح فولاد چهارمحال و بختیاری تا سال 92حدود چهار هزار میلیارد ریال اعتبار در این طرح هزینه شد، که با واگذاری 65 درصد این کارخانه به فولاد مبارکه، این بخش شش هزار میلیارد ریال در ساخت کارخانه سرمایه گذاری کرد و 35 درصد باقیمانده را سازمان ایمیدرو خریداری و سرمایه گذاری کرده است.

مجموعه فولاد چهارمحال و بختیاری شامل فاز احیا (تبدیل گندله آهن به آهن اسفنجی) و فاز فولاد سازی (تبدیل آهن اسفنجی به اسلب) و فاز تولید شمش فولادی در 422 هکتار و با زیربنای 250هکتار، در سفید دشت فعال است.

مجتمع فولاد چهارمحال و بختیاری در سفید دشت در فاصله 30 کیلومتری مرکز استان قرار دارد.

منبع:دنیای معدن



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید