سه هزار میلیارد تومان تسهیلات با سود کم به فعالین اقتصادی معادن

با توجه به اینکه در مواد اولیه معدنی مورد نیاز کارخانجات در کشور با کمبود روبرو هستیم برای برخی مواد اولیه ممنوعیت صادرات و برای برخی با تعیین عوارض، امکان صادرات فراهم شده است

سه هزار میلیارد تومان تسهیلات با سود کم به فعالین اقتصادی معادن
1399/05/08 | 09:05:17

داریوش اسماعیلی شامگاه سه شنبه در جلسه مجمع نمایندگان و معاونان وزارت صمت با استاندار کرمان افزود: ۹۰ تا ۹۵ درصد اختیارات شورای عالی معادن را در وزارت صمت به استان ها تفویض خواهیم کرد که در هفته آینده ابلاغ آن به استان ها انجام خواهد گرفت.

وی در ادامه گفت: با بررسی های صورت گرفته از ۲۰۰ بخشنامه موجود در حوزه معادن تعدادی از بخشنامه ها حذف و تعدادی نیز تجمیع شده  و هم اکنون تعداد بخشنامه های به روز شده در این حوزه ۵۰ تا ۶۰ بخشنامه است.

اسماعیلی با اشاره به  طرح حبس از معادن گفت: این طرح به منظور کمک به معادن برای فعال شدن است و در صورتی که قابلیت فعال شدن را نداشته باشند پروانه آن ها لغو خواهد شد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت با توجه به مطرح شدن بحث کرومیت توسط یکی از فعالان عرصه اقتصادی استان افزود: برای صادرات کرومیت در سال گذشته عوارض تعیین شده است که بر این مبنا برخی از معادن کرومیت کشور تعطیل شد  و نشانگر آن بود  که در کشور مصرف کننده کرومیت وجود ندارد.

وی در ادامه با اشاره به طرح جامع فولاد کشور گفت: در این طرح ۵۵ میلیون تن فولاد برای سال ۱۴۰۴ پیش بینی شده است که برای رسیدن به این هدف به میزان حدود ۸۰ میلیون تن کنستاتنره و ۶۰ میلیون تن آهن اسنفنجی  نیاز است که صدور مجوزها نیز باید براساس این طرح باشد.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه زنجیره تولید باید بالانس داشته باشد خاطرنشان کرد: سازمان های صمت استان ها باید در ابتدا و قبل از صدور مجوز برای واحدهای تولیدی مواد اولیه فولاد بر طبق طرح های فولادی نیاز کشور را در نظر گرفته و سپس مبادرت به صادر نمودن مجوزهای لازم کند.

وی در ادامه افزود: طبق برنامه ششم توسعه معادن بزرگ و فعال بودن آن ها باید مسئولیت های اجتماعی را نیز در نظر گرفت و آن ها را اجرایی کرد که در این راستا نیز به زودی از سوی وزارت صمت بخشنامه و نامه ای با تاکید بر این موضوع به معادن بزرگ کشور ابلاغ خواهد شد. .

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به سه هزار میلیارد تومان تسهیلات با سود کم به فعالین اقتصادی معادن در سال جاری گفت: فعالین این حوزه می توانند با وثیقه گذاشتن پروانه معادن از این تسهیلات استفاده کنند.

منبع: ایرنا


کلمات کلیدی :


معادن صنایع معدنی فولاد

شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید