اشتغال بیش از 700 نفر با چهار طرح ایجادی

وزارت صنعت، معدن وتجارت آمار داد: دو ماهه امسال چهار طرح مهم ایجادی و توسعه ای در سطح کشور در بخش معدن و صنایع معدنی راه اندازی که ۹ هزار و ۳۹۸.۹ میلیارد ریال برای آن سرمایه گذاری و اشتغال بیش از ۷۰۰ نفر را بدنبال داشت.

اشتغال بیش از 700 نفر با چهار طرح ایجادی
1399/05/05 | 16:04:54

گزارش روز یکشنبه برپایه جداول آماری وزارتخانه یاد شده، طرح های مهم راه اندازی شده ایجادی به آن گروه گفته می شود که میزان سرمایه گذاری آنها از ۶۰ میلیارد تومان بیشتر باشد.

بررسی انجام شده گویای آن است که از مجموع چهار طرح راه اندازی شده، سه طرح ایجادی با سرمایه گذاری چهار هزار و ۸۳۷.۹ میلیارد ریال و اشتغال ۵۴۷ نفر را موجب شد.

بیشترین سرمایه گذاری ایجادی از سه طرح مزبور  برای توسعه بلور کاوه در استان مرکزی در بخش سایر محصولات کانی غیر فلزی به میزان دو هزار و ۳۵۹.۲ میلیارد ریال بود که اشتغال ۱۹۷ نفر را فراهم ساخت.

همچنین در بخش کانه های فلزی در خراسان رضوی در قالب گروه معادن با سرمایه گذاری یکهزار و ۶۸۲.۶ میلیارد ریال، اشتغال ۱۵۰ نفر را فراهم ساخت. 

علاوه براین در استان همدان یک مجموعه ایجادی تولید سرامیک با سرمایه گذاری ۷۹۶.۱ میلیارد ریال در دو ماهه نخست امسال راه اندازی که موجب اشتغال ۲۰۰ نفر شد. 

آمارهای وزارت صنعت حاکی است در دوره این گزارش یک طرح مهم توسعه ای مربوط به فولاد ناب در استان آذربایجان شرقی ( تبریز) راه اندازی شد که چهار هزار و ۵۶۱ میلیارد ریال آن برای آن سرمایه گذاری و در بخش فلزات اساسی اشتغال ۱۶۲ نفر را بدنبال داشت. 

وزارتخانه یاد شده مشخصه طرح های مهم توسعه ای را به طرح هایی قائل است که برای آنها بیش از ۴۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری صرف شده باشد. 

حسین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صنعت، معدن وتجارت به تازگی با اشاره به ۱۲ هزار و ۵۰۰ طرح نیمه تمام با پیشرفت ۶۰ درصد در حوزه صنعت و معدن، گفته بود، تعداد سه هزار و ۸۰۰ طرح از بین طرح‌های نیمه تمام که بالای ۸۰ درصد پیشرفت داشتند، تکمیل شده است.

وی افزود: باید از ظرفیت بخش خصوصی برای راه‌اندازی طرح‌هایی که دولت قادر به تکمیل آن‌ها نیست استفاده شود.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بخش خصوصی کشور قدرت آن را دارد که با مشارکت و با واگذاری طرح‌ها به آنها این طرح‌ها را راه‌اندازی و به بهره‌برداری برساند.

منبع: ایرنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید