شرکت ملی صنایع مس ایران

نگاهی به شرکت ملی صنایع مس ایران

شرکت ملی صنایع مس ایران
1399/03/20 | 12:27:09

معرفی شرکت ملی صنایع مس ایران

شرکت ملی صنایع مس ایران در سال 1355 تشکیل شد. می توان گفت که صنعت مس ایران دقیقاٌ با انقلاب اسلامی متولد شده است و قبل از انقلاب تنها در زمینه کارهای مطالعاتی فعالیت داشته است. لازم به ذکر است که اولین شمش مس همزمان با آزادسازی خرمشهر تولید شد. اهم فعالیت این شرکت کلیه معادن مس کشور است. حدود 3 درصد از ذخایر مس جهان در اختیار ایران است. شرکت ملی صنایع مس ایران دارای چندین معدن است که شامل مس سرچشمه،مس سونگون و مس میدوک معادن اصلی این شرکت است و دره زار، ایجو و چاه فیروزه از دیگر معادن این شرکت هستند. کانسار معدن سرچشمه از بزرگترین معادن روباز جهان است که یک میلیارد و ششصد میلیون تن سنگ سولفوری با عیار 0.57 درصد دارد.

رشد درآمدی ملی صنایع مس ایران

اکتشاف، استخراج، بهره برداری از معادن مس، تولید، توزیع و فروش سنگ مس و فلز مس، جلب مشارکت در سرمایه گذاری مربوط به صنایع مس از جمله فعالیت ها و ظرفیت شرکت ملی مس است. محصولات اصلی شرکت ملی صنایع مس ایران کنسانتره مس، کاتد، مفتول، بیلت، اسلب است. از دلایل رشد درآمدی فروش شرکت ملی مس افزایش بهره وری، رشد مقداری فروش و افزایش روز افزون قیمت دلار و ارزهای خارجی است. فروش کاتد و مفتول دو محصول در آمد زا برای این شرکت است. بار حدود 5 درصد از اقتصاد کشور بر دوش معدن است که سهم مس یک درصد و در صادرات 2.7 درصد است.

رکورد تولید 250 هزار تن کاتد برای نخستین بار توسط شرکت ملی مس ثبت شد. رشد 100درصدی صادرات در سال 98 و بازدهی 146 سهام به عنوان بالاتری میزان بازدهی از دیگر دستاورد های ملی صنایع مس است. همچنین شرکت ملی صنایع مس ایران سومین شرکت پر ارزش بورس است.

گواهینامه

شرکت ملی مس ایران دارای گواهینامه های ملی رعایت حقوق مصرف کننده و گواهینامه ملی سیستم مدیریت امنیت اطلاعات است. همچنین شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه به عنوان یکی از زیر مجموعه های شرکت ملی مس ایران دارای گواهینامه ISO 9001 در مدیریت کیفیت است.



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید