بابک علیزاد شهیر مدیر عامل جدید فولاد صنعت بناب

انتصاب مدیرعامل جدید مجتمع فولاد صنعت بناب

بابک علیزاد شهیر مدیر عامل جدید فولاد صنعت بناب
1399/03/11 | 11:09:11

با حضور هاشمی رئیس هیئت مدیره، خطیبی مدیرعامل هلدینگ گسترش صنایع و معادن ماهان، طیبی عضو هیئت مدیره این مجتمع آئین معارفه مدیرعامل جدید این شرکت برگزار و بابک علیزاد شهیر طی حکمی از سوی مهدی جهانگیری رئیس گروه مالی گردشگری به عنوان مدیرعامل جدید این مجتمع منصوب شد.

صادق جاهد خطیبی مدیرعامل هلدینگ گسترش صنایع و معادن ماهان و سرپرست این مجتمع در آئین معارفه مدیرعامل جدید گفت: در رابطه با اقدامات خوب انجام شده در سال گذشته از تلاش ها و برنامه ای انجام یافته ی دکترسیدابوتراب فاضل مدیرعامل سابق تشکر و قدردانی می نمایم. برنامه ریزی برای تولید 800 هزارتن محصول فولادی در این مجتمع انجام شده است که در مقایسه با تولید 250 هزار تنی سال قبل، رشد قابل توجهی را شاهد خواهیم بود و جهش تولید در این مجموعه تحقق عینی خواهد یافت چرا که در دو ماه اول سال رشد تولید در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل را در حوزه فولاسازی و نورد شاهد بودیم.

مدیرعامل هلدینگ ماهان با اشاره به توانمندی این مجتمع افزود: نیروی جوان، متخصص وتوانمند از مزیت های این شرکت بوده و بومی سازی لازم برای تعمیرات، نوسازی و بهبود سیستم را در برداشته که بی نیاز از واردات قطعات خارجی و کاهش هزینه های ارزی را در پی داشته است و توان تولیدی این مجتمع می طلبد اقدامات موثری برای دستیابی به افزایش تولید حداکثری را اجرا نمائیم.

خطیبی با اشاره ظرفیت های موجود در هلدینگ ماهان و زنجیره تولید فولاد عنوان کرد: خوشبختانه در حال حاضر ظرفیت و توانمندی بالایی در هلدینگ ماهان وجود دارد و تامین مواد اولیه با وجود زنجیره تامین به راحتی انجام می شود که در این زمینه آهن اسفنجی مورد نیاز این مجتمع از محل احیاء استیل بافت تامین خواهد شد.

حسینی هاشمی رئیس هیئت مدیره فولاد صنعت بناب با اشاره به جایگاه ویژه این مجتمع در کشور گفت: مجتمع فولاد صنعت بناب یک ظرفیت بالا و قابل توجه در کشور و منطقه است و در حال حاضر رشد و توسعه و پیشرفت این مجموعه عظیم فولادی از برنامه های مهم و با اهمیت گروه مالی گردشگری بوده و در راستای دستیابی به این امر مهم حمایت ها و اقدامات لازم اجرا خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره این مجتمع توسعه و تکمیل ظرفیت فولاد بناب را خواسته مدیران ارشد و سهامداران عنوان کرد و افزود: با توجه به توانمندی و پتانسیل موجود در این واحد تولیدی، توسعه بیشتر، سرمایه گذاری و تکمیل ظرفیت خواسته مدیران ارشد و سهامداران مجموعه بوده و رشد همه جانبه مورد انتظار است.

هاشمی با اشاره به موقعیت استراتژیک و جغرافیایی مناسب این مجموعه گفت: موقعیت مناسب قرارگیری مجموعه فولاد بناب با زیرساخت های موجود و استراتژیک برای تولید محصولات فولادی و دستیابی به بازارهای منطقه ای و صادراتی زمینه لازم را برای ارتقاء جایگاه این مجتمع فراهم ساخته است و این مجموعه تاثیر بسزائی در رشد اقتصادی و صنعتی و تولید منطقه دارد و نیاز است که نهادها و سازمان ها نیز از این مجموعه در جهت حفظ و پیشرفت آن حمایت نمایند.

طیبی عضو هیئت مدیره این مجتمع نیز در این جلسه به توان و ظرفیت بالای مجموعه اشاره کرد و گفت: کارآمدی و توانائی مجموعه به لحاظ برخورداری از نیروی متخصص و ماهر و بسترهای لازم برای رشد و توسعه وجود دارد که می تواند در آینده افق روشنی را برای مجموعه رقم بزند.

وی با اشاره به چالش ها و الزامات موجود در این مجتمع گفت: مدیرعامل جدید با شناختی که از چالش ها و مشکلات و مسائل این شرکت دارد باید با تفکر رشد و توسعه قدم بردارد و افزایش تولید و ایجاد بسترهای توسعه برای تحقق دستیابی به جایگاه واقعی این مجموعه را میسر سازد.

بابک علیزاد شهیر مدیرعامل جدید این مجتمع نیز در آئین معارفه گفت: در سالی که بنا به فرمایش مقام معظم رهبری سال جهش تولید نامگذاری شده است و با توجه به مطالعه و پیگیری هایی که داشتم در حال حاضر مجتمع فولاد صنعت بناب شرایط خوبی دارد و با توجه به وجود و شکل گیری زنجیره تامین در هلدینگ ماهان اعم از معدن، آهن اسفنجی و کنسانتره و با وجود طرح های توسعه ای احیاء استیل بافت و پشتوانه لازم برای تامین مواد اولیه، این دغدغه مرتفع شده و با شتاب خوب و با قدرت کافی حرکت خواهیم کرد.

علیزاد شهیر با اشاره به تکمیل زنجیره تولید هلدینگ نیز افزود: با حمایت ها و تاکید رئیس محترم گروه مالی گردشگری برای افزایش تولید با دید کمی و کیفی و با توجه به تکمیل زنجیره تولید در هلدینگ با تکیه بر امکانات موجود و با وجود نیروی توانمند ومتخصص ، تولید حداکثری را در دستور کار خواهیم داشت و برای حضور پررنگ در بازارهای داخلی و خارجی اقدام لازم را انجام خواهیم داد.

وی در پایان با اشاره به توان تولید واحد های فولادسازی و نورد این شرکت عنوان کرد : توان تولیدی حدود دو میلیون تنی مجموعه خطوط فولاد بناب قابل دستیابی است و ما باید در این راستا حرکت کنیم و برای ایفای نقش در راستای چشم انداز تعریف شده برای سال 1404 و تولید 50 میلیون تن فولاد کشورگام برداریم که همزمان طرح های توسعه ای را نیز در دستور کار خواهیم داشت و برای حضور در بورس با برنامه عمل خواهیم کرد.

منبع: معدن نیوز



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید