مدیر مجتمع سرب و روی انگوران مطرح کرد: گام به گام تا تحقق جهش تولید

افزایش کارایی ماشین‌آلات، بهبود و افزایش بهره وری و بهبود کیفیت کارکنان با تشویق به افزایش تولید به منظور تحقق جهش تولید، از اقدامات مهم مجتمع سرب و روی انگوران در سال جاری است

مدیر مجتمع سرب و روی انگوران مطرح کرد: گام به گام تا تحقق جهش تولید
1399/03/10 | 16:18:53

به گزارش روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، امید فلاح؛ مدیر مجتمع سرب و روی انگوران با بیان این مطلب گفت: افزایش کارایی ماشین‌آلات، بهبود و افزایش بهره وری و بهبود کیفیت کارکنان با تشویق به افزایش تولید به منظور تحقق جهش تولید، از اقدامات مهم مجتمع سرب و روی انگوران در سال جاری است. وی در ادامه افزود: عملیات اکتشاف در منطقه انگوران به منظور افزایش عمر معدن صورت خواهد گرفت که این موضوع موجب امنیت تولید در بخش صنایع تولید شمش سرب و روی در استان زنجان و کشور می‌شود.
مدیر مجتمع سرب و روی انگوران اظهار داشت: در سال ۹۸ مجتمع در بخش روباز کاملا اهداف برنامه را در بخش تولید ماده معدنی و استخراج باطله محقق کرده است به طوری که در سال گذشته در مجموع ۶ میلیون و ۸۵۸ هزار و ۷۵۶ مترمکعب استخراج انجام شده که طبق برنامه باید ۵ میلیون و ۸۸۲ هزار و ۸۰۰ مترمکعب استخراج صورت می گرفت.
فلاح تصریح کرد: در مجموع نزدیک به یک میلیون مترمکعب افزایش استخراج در معدن انگوران صورت گرفته که در بخش ماده معدنی از ۷۵۰ هزار تن برنامه به ۸۷۳ هزار تن و در بخش باطله از ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار مترمکعب به ۶میلیون و ۵۴۷ هزار مترمکعب باطله برداری رسید که این امر نشان می دهد رونق تولید در سال ۹۸ در بخش روباز کاملا محقق شده است.
وی اظهار داشت: مجتمع سرب و روی انگوران برای سال جاری نیز در نظر دارد طبق برنامه حدود ۸۰۰ هزار تن ماده معدنی و ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعب باطله در بخش روباز و حدود ۱۰۵ هزار تن ماده معدنی در بخش زیرزمینی تولید کند.
مدیر مجتمع سرب و روی انگوران خاطر نشان کرد: در بخش نوآوری پیش بینی می شود با استفاده از تکنولوژی های روز بخشی از ماده معدنی انباشتگاه هایی که دارای عیار پایینی هستند را جدا سازی کنند و تولید ماده معدنی افزایش یابد. همچنین برنامه ریزی شده تا با استفاده از ماشین‌آلات بومی شده که ساخت متخصصان ایرانی بوده و از طریق پیمانکاران تامین می شود، ظرفیت خردایش اولیه مواد معدنی در خود مجتمع افزایش یابد.
فلاح در ادامه افزود: در بخش توسعه نیز این مجتمع علاوه بر انجام عملیات اکتشاف تکمیلی در منطقه، فراخوان پروژه ساخت و احداث کارخانه ای برای تبدیل مواد سولفوره به اکسیده با به‌کارگیری و استفاده از توانمندی بخش خصوصی توانمند و همچنین استفاده از توان متخصصان داخلی به منظور بومی سازی ماشین آلات در دستورکار قرار داده است، همچنین با اکتشاف ذخیره ۳۷۰ هزار تنی ماده معدنی در سال ۹۶ در بخش شمالی پیت انگوران، استخراج از سال ۹۷ کلید خورد و در سال جاری عمده باطله برداری آن به پایان خواهد رسید و ماده معدنی آن آماده استخراج در سال ۱۴۰۰ خواهد شد، بنابراین با برداشت باطله اهداف طرح توسعه در این بخش طی امسال محقق خواهد شد.

منبع: تهیه و تولید مواد معدنی ایران



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید